Vi på Altitude Meetings arbetar med många olika projekt samtidigt. Ofta är projekten komplexa och innehåller många olika arbetsuppgifter med många olika deadlines och många personer inblandade – både internt och externt.
För några år sedan började vi leta efter bättre sätt att arbeta. Vi ville undvika att bli stressade och samtidigt få mer saker gjorda.
Vi pratade med folk, letade efter inspiration och erfarenheter vi kunde använda oss av, läste böcker, hittade metoder – och bröt ner allt till lättfattlig kunskap gick att använda.
Och utifrån detta skapade vi Workhack – våra tips hur man snabbt kan börja att arbeta på ett sätt som innebär att man stressar mindre och mår bättre.
Workhack finns att boka som inspirationsföreläsning med Anders Mildner och Anders Thoresson (mellan 30 minuter och upp till en halvdag), som vi skräddarsyr utifrån en organisations eller ett bolags behov.
Vi pratar om hur man hanterar inboxar, hur och varför stress uppkommer, ger tips på metoder för att få struktur på arbetsdagar och delar med oss av vår kunskap kring arbetssätt som faktiskt fungerar.
Allt enkelt, handgripligt och lätt att använda redan nästa dag för dig och ditt team.
Kontakta oss gärna så berättar vi mer!
I vårt nya whitepaper tar vi upp några av våra inledande tips för att få mer ordning på arbetstimmarna.
Man kan sträva efter att bli mer strukturerad på jobbet utifrån en ambition att på så sätt också få mer gjort. Men vår utgångspunkt är i stället att struktur och ordning och reda ger en ökad känsla av kontroll och därmed också en minskad stress.
Ofta kan det säkert också resultera i att mer blir gjort, kanske till och med snabbare.
Men effektivitet och produktivitet är en tänkbar positiv bieffekt av de här tipsen – viktigast till en början är att må lite bättre.