Våra fyra digitala favoritverktyg!

För några år sedan började vi leta efter bättre sätt att arbeta. Vi ville undvika att bli stressade och samtidigt få mer saker gjorda. Vi pratade med folk, letade efter inspiration och erfarenheter vi kunde använda oss av, läste böcker, hittade metoder – och bröt ner allt till lättfattlig kunskap. Och utifrån detta skapade vi Workhack – våra tips på hur du snabbt kan börja arbeta på ett sätt som innebär att du stressar mindre och mår bättre.

En stor del av vår verksamhet handlar om kommunikation (och antagligen även din verksamhet) – därför är våra digitala verktyg väldigt viktiga.

Här har vi listat fyra favoritverktyg:

#Slack: Slack är ett chattverktyg som de flesta arbetsplatser verkar använda. Olika projekt har olika kanaler och här kan vi chatta samt samla och sprida filer, information och tips. Vi går efter regeln: inga mejl internt (och det är väldigt skönt!)

#Miro: Workshopverktyget nummer 1 – enligt oss iallafall! Perfekt för att dokumentera, idégenerera eller skapa utkast på schema och program. Här använder vi oss av post-it lappar och möjligheterna är oändliga.

#Canva: För grafisk produktion är Adobe-programmen enastående! Har du inte råd med Adobe eller saknas kunskap rekommenderar vi istället Canva. Här kan du bland annat skapa fina PDF:er, omslagsbilder till event eller inbjudningskort.

#MailerLite: För att säkra personuppgifter enligt GDPR har vi valt att börja använda MailerLite för våra nyhetsbrev.

De flesta av programmen är kostnadsfria men erbjuder en betalversion med fler funktioner.