Glada gaseller!

På Gasellgalan i Malmö firade vi lite extra!
Altitude Meetings har kommit med på Dagens Industris lista med de 152 skånska bolag som i år kvalificerat sig som Gasellföretag! Vi är superstolta och glada över att vara på plats 51.
Läs mer om Gasell-listan här!

Whitepaper: ta kontroll över dina inboxar!

Vi på Altitude Meetings arbetar med många olika projekt samtidigt. Ofta är projekten komplexa och innehåller många olika arbetsuppgifter med många olika deadlines och många personer inblandade – både internt och externt.
För några år sedan började vi leta efter bättre sätt att arbeta. Vi ville undvika att bli stressade och samtidigt få mer saker gjorda.
Vi pratade med folk, letade efter inspiration och erfarenheter vi kunde använda oss av, läste böcker, hittade metoder – och bröt ner allt till lättfattlig kunskap gick att använda.
Och utifrån detta skapade vi Workhack – våra tips hur man snabbt kan börja att arbeta på ett sätt som innebär att man stressar mindre och mår bättre.

Workhack finns att boka som inspirationsföreläsning med Anders Mildner och Anders Thoresson (mellan 30 minuter och upp till en halvdag), som vi skräddarsyr utifrån en organisations eller ett bolags behov.

Vi pratar om hur man hanterar inboxar, hur och varför stress uppkommer, ger tips på metoder för att få struktur på arbetsdagar och delar med oss av vår kunskap kring arbetssätt som faktiskt fungerar.
Allt enkelt, handgripligt och lätt att använda redan nästa dag för dig och ditt team.
Kontakta oss gärna så berättar vi mer!

I vårt nya whitepaper tar vi upp några av våra inledande tips för att få mer ordning på arbetstimmarna.
Man kan sträva efter att bli mer strukturerad på jobbet utifrån en ambition att på så sätt också få mer gjort. Men vår utgångspunkt är i stället att struktur och ordning och reda ger en ökad känsla av kontroll och därmed också en minskad stress.
Ofta kan det säkert också resultera i att mer blir gjort, kanske till och med snabbare.
Men effektivitet och produktivitet är en tänkbar positiv bieffekt av de här tipsen – viktigast till en början är att må lite bättre.

Ladda ner vårt whitepaper här!

Heldagsutbildning i hur du bli en bättre talare!

Vill du känna dig mer bekväm med att prata inför andra människor? Verkligen nå dina mål och lyckas med dina föredrag, dina pitchar eller presentationer på jobbet?

Nu har du möjlighet att gå en lärorik heldagsutbildning med Altitudes talarcoacher Anna Braun och Anders Mildner.
Du har möjlighet att delta i utbildningen antingen den 19 november 2019 eller 6 februari 2020.

Tid: 19 november 09.00-15.00 och 6 februari 09.00-15.00
Plats: STUDIO Meetingpoint, Nordenskiöldsgatan 24, Malmö
Pris: 3.900 kronor, exklusive moms.

Alla deltagare får Altitudes talarhandbok Become a Better Speaker – Tips And Tricks From True Professionals.

Anmäl dig här:
19 november 2019: fullsatt!
6 februari 2020: https://www.trippus.net/Kurs6feb

PS/ Kolla in våra filmer på Youtube och vårt Facebook-event!

Program:
• Vad är egentligen en bra presentation?
Här skaffar vi oss ett gemensamt språk kring föreläsningar. Vår startworkshop mynnar ut i en unik checklista som kan användas vid varje kommande föreläsning eller presentation som du håller, stor som liten.

• Så blir du en bättre talare!
Hemligheten bakom vår framgångsrika talarcoaching. Du får tillgång till all vår data och fakta från våra undersökningar om hur en publik reagerar. Du får veta vilka vanligaste talarmisstagen är, hur man arbetar strukturerat med manus, hur man övar och vad man bör tänka på när man framför en presentation.

• Röstträning/Kroppsspråk
Enkla övningar hur du använder din röst på bäst sätt. Och smarta tips om vad du egentligen ska göra med kroppen!

• Om nervositet
Praktiska tips för hur du kan hantera dina fjärilar i magen.

• Manusövning/framförandeövning
Här får du du träna på att skriva en kort inledning, med de bästa tipsen från tränade manusskribenter.
Sedan faller alla bitarna från dagen på plats när vi övar din inledning och du får professionella tips direkt av talarcoacherna. Alla deltagare får dessutom ett exemplar av vår populära talarhandbok.

Varmt välkomna!

THE BRIDGE INTERVIEW #8: TOM ERIXON, KONCERNCHEF ALFA LAVAL 25 OKTOBER 2019


Dagens Industri och Aktuell hållbarhet rankade förra året hur börsbolag arbetar med de 17 målen för hållbar utveckling i Agenda 2030. Lundabaserade Alfa Laval fick toppbetyg. När The Bridge Interview arrangerades för åttonde gången satt Alfa Lavals koncernchef Tom Erixon på scen. Samtal kretsade kring vad hållbarhet innebär i skarpt läge för den som sitter i toppen på ett börsbolag med 40 miljarder i omsättning.

Ett 80-tal personer slog sig ner kring runda bord och fyllde Blackbox på STUDIO i Malmö. Samtalsledaren Thomas Frostberg inledde traditionsenligt med ett ”förband”, denna gång i form av Karin Ebbinghaus som leder Almi Invests GreenTech-fond. Fonden investerar i tillväxtbolag som har minskat CO2-avtryck inbyggt i sin affärsidé.
– Vi letar efter dagens startups som kan bli ett Alfa Laval, morgondagens stjärnor, sade Karin Ebbinghaus.
Fonden innehåller totalt drygt en halvmiljard, en summa som hon hoppas ska matchas av privat kapital och därmed i praktiken fördubblas.
– Cleantech-bolagen är i mångt och mycket hårdvarubolag och har ofta svårt att hitta kapital. Vi kan inte bara digitalisera bort klimathotet – det krävs produkter, maskiner och tillverkning också.

Efter att Tom Erixon satt sig tillrätta på scenen konstaterade Thomas Frostberg att Alfa Laval är ”bolaget alla känner till men som ingen egentligen vet vad de gör”.
– Kan du berätta vad Alfa Laval gör?
– Nej, svarade Tom Erixon snabbt och tillade:
– Om det är svårt att förstå Alfa Laval så är det för att vi jobbar med grundteknologier som man kan användas i nästan vilken industriell process som helst.
Närmare bestämt handlar det om separation – tekniken som bolaget en gång grundades kring i slutet av 1800-talet – samt värmeväxlare och pumpar.
På fabriken i Lund tillverkar man plattvärmeväxlare, vilket fick Thomas Frostberg att fråga:– Kan du förklara vad en plattvärmeväxlare är – så att folk begriper, menar jag?
Tom Erixon gav sig villigt in en kortare förklaring, men konstaterade också att tekniken i sig inte är ”rocket science”.
– Men att hela tiden göra den 5, 10 eller 15 procent bättre har en enorm påverkan på energieffektiviteten i ett system.
Tom Erixon påpekade att några av de största koldioxidutsläpparna i landet är oljeraffinaderier. Därför, menade han, är det viktigt också ur klimatsynpunkt att finnas i oljesektorn, där effekten av energibesparingen blir störst.
– Därför blir det problematiskt att positionera sig som cleantech i betydelsen ”vi jobbar bara med saker vi gillar”. Effekterna blir störst på problemområden. Stora applikationer inom raffinaderi-sektorn är viktiga för oss affärsmässigt, men de är framförallt viktiga klimatmässigt.
Enligt bolagets egna undersökningar bidrar Alfa Laval positivt till elva av FN:s 17 mål, bland annat genom utveckling av nya energilagringslösningar.
– Energilagring är nog den största enskilda frågan för vår utveckling, menade Tom Erixon
Energiproduktionen i förnybara energikällor är till sin natur ojämn och systemet måste balanseras med lagringsmöjligheter. Att lagra elektroner i batterier ”kostar” alldeles för mycket av jordens resurser i form av nickel och kobolt.
Svaret är därför termisk energilagring, menade Tom Erixon.
– Den lösning vi jobbar på går ut på att överföra elektroner till värme och tillbaka till elektroner igen, berättade han.
Men i det större perspektivet ser han många små steg att ta. Ett exempel är den nya separator som arbetar i vakuum och använder 40 procent mindre energi.
– Generellt finns det inte en lösning, det är hundratals små lösningar som ska bidra till att lösa klimatfrågan, påpekade Tom Erixon.


Thomas Frostberg ledde in samtalet på motsättningen mellan långsiktiga strategier för hållbarhet och den korta tidshorisonten till nästa kvartalsrapport.
– Jag har inte uppfattningen att kapitalet styr kortsiktigt. Däremot måste du redogöra för en plan som du tror på, du måste etablera en inriktning som du tror är rätt. Sedan är det min uppgift att sälja in den till kapitalmarknaden, svarade Tom Erixon.
Men hur går det med hållbarhetsarbetet när vi är på väg mot svagare ekonomisk konjunktur, frågade Thomas Frostberg.
– Det är klart att arbetet bromsas upp lite grann. Men kan du spara energi så kan du spara pengar, gör du inte den investeringen i år så gör du den nästa år. Det blir bara ett litet hack i kurvan, sade Tom Erixon.
Utmaningen nu menade han är att driva produktutveckling för en marknad som delvis inte finns. De möjliga tekniska alternativen för exempelvis framtidens vattenrening eller energilagring är många. Ett stort industribolag måste välja spår.
Svaret är en kultur med mer av ”trial and error” och mer samverkan med startup-världen, säger Tom Erixon.
– Det blir lite av en kulturkrock, men det är dagens realitet.
Lite mer av ”fail fast and fail forward” i Alfa Laval, föreslog Thomas Frostberg.
– Ja, det blir lite så, bekräftade Tom Erixon.

Vid det laget hade det blivit dags för frågor från publiken. ”Upplever du att vi ligger före eller efter andra länder när det gäler de här frågorna”, löd en av dem.
Det land vi lättast underskattar på det här området är USA där vi påverkas av den allmänna politiska bilden, blev svaret från Tom Erixon.
– Jag duckar frågan lite grann, men är det någonstans det finns innovationskraft på det här området är det i USA. Som vanligt, sade han.
Om vi vänder på frågan: Vad skulle hjälpa oss att bli mer innovativa och snabbfotade på hållbarhetsområdet, frågade Thomas Frostberg.
– I många frågor är vi alldeles för små för att göra något avtryck internationellt. Men i elektrifieringsfrågan där hade och har vi en fantastisk möjlighet att gå före, att elektrifiera vägar och bygga upp infrastrukturen och nå den fossilfria lösningen mycket snabbare än många andra länder. Det är den man ska kraftsamla kring om man ska prata policy.
En annan frågeställare undrade mot bakgrund av mål 17 i Agenda 2030 hur det i praktiken ska gå till att få fart på mer av samarbeten på hållbarhetsområdet.
– Jag tror inte att detta är något vi kan styra, svarade Tom Erixon, och fortsatte:
– Vi har ett kapitalistiskt system som i stora drag fungerar. Jag tror tyvärr att 2030-målen blir svåra för vårt industriella system att hantera, jag tror det kommer att ta lite längre tid. Industrins omvandling kan inte skyndas på så förtvivlat mycket.


”Varför vill man jobba på Alfa Laval om man är ingenjör och 25 år idag?” Morgonens sista frågeställare bad om Tom Erixons budskap till en ung och hållbarhetsmedveten akademiker.För att det inte finns något bättre ställe att följa och påverka förändringen från det gamla till det nya, blev svaret.
– Man är en del i hur energi- och vattenförsörjningsfrågorna ser ut. Man får engagera sig i nyckelfrågorna på ett sätt som är avgörande för hur Agenda 2030 kommer att bli. Vill man vara med på den resan, då ska man söka till Alfa Laval.

Text: Ola Nilsson
Foto: Jenny Leyman

Vi söker dig som har ett företag som gör skillnad i samhället!

Driver du ett företag som skapar positiv impact för individer, samhället eller vår planet?
Känner du att du vill växla upp, skapa bättre resultat och få tillgång till finansiering och investeringar?
Sök till acceleratorprogrammet Impact Startup och ta din verksamhet till nästa nivå! 

Programmet går från januari till juni 2020 i Malmö och Stockholm och du ansöker här senast 10 december!

Impact Startup är en ny svensk accelerator förbolag som befinner sig i en utvecklingsfas och vars verksamhet gör skillnad i samhället, så kallade impactbolag.
Dessa företag sitter inne med många möjliga lösningar på samhällets utmaningar.
Men om bolagen inte lyckas växa, blir deras inverkan heller inte så stor.
Målet med Impact Startup är att hjälpa impact- bolag att bli investeringsbara, skalbara, samt ekonomiskt, socialt och klimatmässigt hållbara.

Impact Startup ingår i ett nordiskt accelerator-nätverk. Ambitionen är att få hela impact- ekonomin att växa och på så sätt åstadkomma en stor samhällsförändring. Genom att dra nytta av varandra och bygga ett gemensamt nordiskt nätverk – där också investorer ingår – lyckas vi lättare.

Acceleratormodellen startades av Den Sociale Kapitalfond i Danmark och utvecklades sedan av Ferd SE i Norge, där den genomförts två gånger.
Nu rullas programmet ut samordnat i alla nordiska länder. Målet är att Norden ska bli världens starkaste impact-startup-miljö.

Acceleratorsatsningen drivs av oss på Altitude Meetings tillsammans med Prosper Impact Consulting.
Våren 2020 arrangeras två parallella program i Malmö och Stockholm. Läs mer om innehållet här!
Som antagen deltagare får du under hela programmet personlig hjälp av matchade affärscoacher och experter – och vid programmets slut har du alla möjligheteratt göra en ordentlig uppväxling.

Impact Startup ger deltagarna:

• Hjälp att förstå och beräkna värdet av den impact du skapar och hur du gör en affär avden.
• Hjälp att hitta hållbara affärsmodeller
• Möjlighet att få investeringar
• Hjälp att skapa en förändringsteori som ökar din trovärdighet och ger dig rätt förutsättningar att sälja in det du gör till rätt kunder.
• Säljträning
• Fantastiska nätverksmöjligheter — som deltagare blir du en del av vårt nordiska nätverk med bolag, investorer och marknader.

Ansök före 10 december!

The Bridge Summit 2020: Impact Now!

The Bridge Summit

Vi är tillbaka!

7-8 oktober 2020 arrangeras den fjärde The Bridge Summit, denna gång på Medicon Village i Lund, Sverige.

The Bridge Summit handlar om gå från snack till handling, it’s all about “Impact Now!“. Två dagar fyllda med inspirerande toppföreläsare där vi tillsammans hittar lösningar på riktiga utmaningar.

Biljetter kommer finnas tillgängliga i januari. Följ “The Bridge Forum” på Facebook och LinkedIn för att ta del av mer information!

 

 

Impact Startup – ansök före 16 november!


Driver du ett företag som skapar positiv impact för individer, samhället eller vår planet?
Känner du att du vill växla upp, skapa bättre resultat och få tillgång till finansiering och investeringar?
Sök till vårt acceleratorprogram Impact Startup och ta din verksamhet till nästa nivå!

Programmet går från januari till juni 2020 i Malmö och Stockholm.

Läs mer och ansök före 16 november!

PS/ Hjälp oss gärna sprida informationen till personer och bolag som borde vara intresserade:)

Altitude + Stadshallen = sant!

Oj vilken rolig nyhet! Ikväll beslutade Lunds kommunstyrelse att teckna avtal med oss om att driva och utveckla Lunds Stadshall!

Vi är otroligt glada och stolta över att få lov att vara med och skapa innehåll i den nya Stadshallen.

Vi har väldigt många idéer, men viktigast för oss är att få en Stadshall som är öppen, levande, full av kultur och som är till för alla Lundabor. Vi tror starkt på kombinationen av fördjupande samtal kunskapsspridning och humor.

Saker vi undersöker just nu är möjligheterna att driva en öppen poddstudio, hålla författarsamtal, arrangera konstutställningar och debattkvällar. Men Stadshallen kommer också att vara möjlig att boka för vanliga konferenser och möten.  

Vi driver detta för att vi vet att vi kan skapa en meningsfull plats. Men vi vill göra det MED folk, med alla Lunds kulturaktörer. Vår grej är ju samarbete – och det är just samarbeten som vi kommer att söka nu.
Läs mer i Sydsvenskan!

Foto: Aiert Buruaga, CC BY SA 2.0

 

 

 

Vi startar accelerator för impact-bolag!

Har du en lösning på en samhällsutmaning?
Skulle ditt bolag kunna göra skillnad på riktigt om det bara nådde sin fulla potential?
Då är vårt acceleratorprogram något för dig!

Impact Startup Sweden är en accelerator för bolag som befinner sig i en utvecklingsfas – och vars verksamhet gör skillnad i samhället.
Som accelerator hjälper vi dessa bolag att växa genom att se till att de blir investeringsbara, skalbara, samt ekonomiskt, socialt och klimatmässigt hållbara.
Vi gör det genom ett sex månader långt acceleratorprogram, där deltagarna får hjälp med affärsmodeller, strategier för uppväxling och finansieringssökande.

Den modell vi använder oss av föddes i Danmark, utvecklades i Norge och rullas nu ut i alla nordiska länder. Det svenska programmet går till början i Malmö och Stockholm.
Målet är att Norden ska bli världens starkaste impact-startup-miljö. En miljö där sociala entreprenörer får hjälp att utveckla sina affärsmodeller, får tillgång till tillväxtkapital och råd från investerare.

Vi hjälper dig med:
– Affärsutveckling. Du får 100 timmar med en egen affärscoach.
– Praktiskt arbete. Vi hjälper dig att sätta dina planer i verket och stöttar dig i tekniska, strategiska och finansiella frågor.
– Affärsutveckling. Vi hjälper dig ta fram en hållbar affärsplan.
– Impact Management. Du får tillgång till väl beprövade impact management-modeller och vi hjälper dig att mäta dina resultat på rätt sätt.
– Kunskap. Du får en djupare kunskap om hur välfärdssystemen fungerar och hur man som bolag bäst arbetar med den offentliga sektorn.
– Nätverk. Vi har ett fantastiskt nätverk och kopplar samman dig med den kompetens du behöver.
– Investerare. Vi har ett nordiskt nätverk av impact-investerare som vi kan koppla samman dig med. Och på vägen har vi gjort ditt bolag investeringsbart och mer attraktivt för investerare.

Vårens program börjar i januari 2020 och är kostnadsfritt. Ansökan öppnar måndag 16 september. Ansök före den 1 november 2019. Programmet avslutas med att deltagarna får pitcha framför potentiella kunder och investerare.
Ansökan och mer information här!

Impact Startup Sweden drivs av Prosper Impact Consulting och Altitude Meetings.
Samarbetspartners i Norden: Ferd Sosiale Entreprenører (Norge), Den Sociale Kapitalfond (Danmark), Sitra (Finland).

Kontakt:
Yasemin Arhan Modéer, vd Altitude Meetings: +46 70 992 80 48
Jenny Carenco, vd Prosper: +46 70 637 76 36

Share & Care – 29 augusti!

Äntligen är hösten här! Vi har väntat hela sommaren på att få dra igång vårt nya koncept – Share & Care by Altitude Meetings.
Share & Care är en serie spännande och kostnadsfria föreläsningar i Malmös coolaste konferenslokaler – STUDIO Meetingpoint – där vi delar med oss av vår kunskap.

Vi på Altitude Meetings driver ett flertal egna konferenser och återkommande möten. Vi sköter dagligen logistiken för mängder av kunder på STUDIO Meetingpoint. Men vi jobbar också själva som talare och moderatorer. Det gör att vi har en unik förståelse för vad som krävs för ett lyckat arrangemang. Vi är proffs på innehåll och det skiljer oss från andra arrangörer och konferensanläggningar.

Den 29 augusti bjuder vi in till vår första Share & Care by Altitude Meetings, där du får träffa Yasemin Arhan Modéer, grundare och vd på Altitude Meetings. Och då är det just innehållet till möten som står i fokus.
För hur formar, skapar och producerar man innehåll till möten som är kreativt och skiljer sig från mängden? Och vad är viktigast för att skapa ett oförglömligt arrangemang?
Vi vet, och delar gärna vår kunskap med dig!

På plats träffar ni även Lokal 17 Pembert & Gustafsson som kommer att bjuda på en fantastisk mingelfrukost. Dessutom fixar teknik- och scenografiexperterna Tune AB en magiskt cool inramning av arrangemanget som du säkerligen kommer bli inspirerad av.

Varmt välkommen – och glöm inte att anmäla dig och dina kollegor i länken!

Vad: Share & Care #1: Så skapar du ett lyckat arrangemang!
Plats: STUDIO Meetingpoint, Blackbox
Tid: 29 augusti, kl 8:30-9:30
Anmäl dig här!

Anders Mildner på topp-100-listan!

I veckan presenterade Eventeffect sin lista över Sveriges 100 mest populära föreläsare. Och vi är naturligtvis superglada över att Altitude Meetings Anders Mildner är med!

Just nu föreläser Anders om:

• Vad som händer i ett samhälle som utmanas av populism, främlingsfientlighet, desinformation och propaganda – och vilken roll våra digitala verktyg spelar i utvecklingen.
• Hur man blir en bättre talare.
• Hur man leder workshops på ett bra sätt.
• Hur man arbetar effektivt och får mer saker gjort på jobbet (tillsammans med Anders Thoresson)

Hör gärna av er till oss, så berättar vi mer om Anders föreläsningar eller om den talarcoaching som han och Anna Braun leder. Maila anders@altitudemeetings.se.

Altitude Academy – Ansökan för hösten öppen!

Under ett år har vi drivit Altitude Academy – en kostnadsfri ledarskapsutbildning för unga som vill förändra samhället till det bättre.
Och det har varit så roligt!
Vi på Altitude Meetings ser oss själva som ett hjärtedrivet bolag. Vi har en stor konsultverksamhet som är väldigt betydelsefull och givande, men vi satsar också egna resurser på samhällsrelaterade projekt som vi själva tycker är viktiga. Det betyder att vi gärna engagerar oss i frågor som rör hållbarhet, demokrati och integration.
Genom att skapa möten mellan människor som leder till konkreta saker, kan vi bidra till förändring.
Och vill man åstadkomma en varaktig förändring måste man självklart inkludera dagens unga, hela tiden, överallt.
Det var i sådana här tankar som idén om Altitude Academy föddes.
Vi tänkte: vad skulle hända om vi samlade ett gäng begåvade unga människor som också brann för att göra samhället bättre – och lärde dem så mycket som möjligt om ledarskap, förändringsarbete och samtidskunskap? Så att inte de behöver göra samma misstag som vi har gjort längs med våra livsresor?
 
Vi startade alltså vår egen ledarskapsutbildning. Sedan september 2018 har vi träffat våra adepter en gång i månaden.
Med hjälp av världens bästa gästföreläsare har vi bland annat haft djuplodande diskussioner om ledarskap, politik, omvärldsbevakning, härskartekniker, mediekunskap, hållbarhet och nätverkande.
Här vill vi gärna stanna upp och högljutt, länge och ihärdigt applådera Linus Zackrisson, Katarina Billing, Thomas Frostberg, Axel Hallberg, Sofia Nerbrand, Martina Jarminder, Pontus Bodelsson, Anna Werntoft, Anders Thoresson och Mattias Goldmann, som alla frikostigt bjudit på både sin tid och sin kunskap – oj vad vi alla har lärt oss mycket av er!
 
Samtidigt har vi inför varje träff haft en fördjupande kunskaps- och kulturuppgift för att bredda förståelsen för ämnet vi pratat om.
Vi har lyssnat på skivor tillsammans; läst rapporter, guider, debattsamlingar och fackböcker; testat våra gränser för hur mycket vi vågar mingla med främlingar – och sett hur vår världsbild förändrats av att läsa precis ALLT som står i en dagstidning under en vecka.
Och mycket annat! Vi har erbjudit adepterna fri tillgång till alla våra egna möten och konferenser och fått fribiljetter eller specialerbjudanden från andra (stort tack till bland annat The Conference och Internetdagarna!).
Efter varje träff har adepterna gått till lokal och haft en egen AW. Och nu kommer de alldeles snart att vara den första kullen som ingår i vårt Altitude Academy Alumni-nätverk – och som då får sammanstråla med de nya adepterna, under de nya AW-träffarna. För i september kör vi igång igen!
 
VI ÖPPNAR ANSÖKNINGEN TILL HÖSTENS ALTITUDE ACADEMY IDAG.
Känner du någon som du tror skulle vara intresserad?
Vi blir superglada för all hjälp vi kan få att sprida informationen i vida kretsar – för vi vill gärna också nå ut till personer som normalt inte kommer i kontakt med nätverk av den här sorten.
 
Vi söker dig som är under 30 år och som är samhällsengagerad.
Vi söker särskilt efter personer som engagerar sig i hållbarhetsutmaningar, demokratifrågor eller mångfalds- och rättvisefrågor.
Läs mer om hur man ansöker här
 
Altitude Academy är kostnadsfritt tack vare våra samarbetspartners. Vill du bli en av dem?
Under 2018/2019 har vi haft Kungsleden som förnämlig sponsor.
Kungsleden och Sten K Johnsons Stiftelse stöttar Altitude Academy under 2019/2020.
Vi söker efter fler samarbetspartners.
Maila oss gärna på yasemin@altitudemeetings.se så pratar vi vidare!
Tillsammans kan vi hjälpa morgondagens förändringsledare redan idag!

Bli ihågkommen som talare, del 2

Den andra saken som gör att ditt föredrag stannar kvar i publikens huvuden är att du gör åhörarna inspirerade.
Vi förklarar vad det innebär här!
Slutsatserna bygger på de djupintervjuer och workshops vi gjort med flera hundra deltagare under vår talarcoaching.

Bli ihågkommen som talare, del 1.

Vilka tre saker gör att ett föredrag stannar kvar i publikens huvuden?
Kolla in första delen i vår nya miniserie!
Slutsatserna bygger på de djupintervjuer och workshops vi gjort med flera hundra deltagare under vår talarcoaching. Kontakta oss gärna för vår inspirationsföreläsning eller för att höra med hur vi jobbar med att få dig att nå högre nästa gång det är din tur att hålla en viktig presentation.

 

Bli en bättre talare: vikten att vara (lite) rolig


Talare som får publiken att le når mycket längre än talare som uppfattas som tråkiga.
Men det handlar inte om att du ska bli en komiker eller clown.
Vi förklarar hur det fungerar i videon!

Bli en bättre talare! Ny serie på YouTube!

Vilka är de vanligaste misstagen talare gör?
Vi vet!
Kolla in vår nya serie på YouTube, där vi berättar knepen som snabbt höjer nivån på dina föreläsningar.
Se misstag nummer 1 nedan och följ oss på YouTube här!

Vill du veta mer om vår talarcoaching eller vår omtyckta inspirationsföreläsning? Hör av dig!